2012. augusztus 12., vasárnap

Csodaszép Csokis-Málnás Cupcake


Mindig is csodálattal néztem ezeket a gyönyörű, habos Cupcake-ket, amiket Magyarországon ugyan még csak elvétve látni, talán egy-két belvárosi cukiban, esetleg gasztromagazinokban, de leginkább az interneten tudunk rájuk keresni. A Cupcake szó, magyarul "bögresütemény"-ként fordítható. Mondjuk ez elég furán hangzik így, úgyhogy a továbbiakban maradnék az angol kifejezésnél :)  Általában valamilyen krémmel, vagy habbal töltött muffint kell elképzelnünk, ami még esetleg színes, díszes fandanttal van beborítva, de egy biztos, mindig gyönyörű és babás (nekem leginkább ez a jelző jut eszembe, amikor ezekre a csodálatos süteményekre nézek). Ezért is illik annyira jeles alkalmakra, mint például egy születésnapra, sőt, akár esküvőre is. Nekem is ezen apropóból volt szükségem néhány darabra, csakhogy én az a típus vagyok, aki nem elégszik meg azzal, hogy besétálok egy cukrászdába és megrendelek egy tucat süteményt, hanem égek a vágytól, hogy én magam készítsem el őket. Nem is tudom, ez egyfajta bizonyítási vágy, amikor elfog az "ezt én is megtudom csinálni" érzés, hiszen ha valaki már elkészítette, akkor nekem is menni fog. Ebben a pozitív szellemben beszereztem mindent, ami csak kellhet a Cupcake gyártáshoz (elnézést, hogy sokat ismételgetem a szót, de nem igazán találom a szinonimáit:). Szóval megvettem mindent, ami csak jól jöhet egy hobbicukrász konyhájában, sőt, talán kicsit túl nagy feneket is kerítettem a dolognak -már ha az előzetes vázlatrajz készítése annak számít- de azért ez érthető is a részemről, mivel a keresztanyukám eljegyzési party-ját akartam feldobni ezekkel a süteményekkel és tényleg leakartam nyűgözni mindenkit. Tény, hogy meglehetősen időigényes volt az elkészítés, főleg, hogy a fondant rózsákat is magam formáztam, de azért korántsem olyan nehéz, mint amilyennek első ránézésre látszik. A végeredmény pedig garantáltan minden fáradozásért kárpótol minket. Szóval bátorság, fel a cukrász sityakokkal, izzítsátok a sütőket, töltsétek a habzsákokat, indulhat a Cupcake gyártás!



Én mindenképpen olyan sütiket szerettem volna, amik babarózsaszínben és meleg étcsoki barnában pompáznak. A sötét szín elérése nem okozott nagy fejtörést, egyértelmű volt, hogy étcsokoládét, illetve holland kakaóport kell használni a kívánt színhatás elérése érdekében, nem beszélve a finom csokis ízről, amit így a sütikék kapnak. A málna íz kedvéért málnaszörpöt alkalmaztam, de ez nem eredményezte azt a szép, fagyi rózsaszín árnyalatot, amit elképzeltem lelki szemeim előtt, úgyhogy bármennyire is ételszínezék ellenes vagyok (nem tudom ez hova vezethető vissza, hiszen szinte mindenben van), kénytelen voltam néhány csepp piros ételfestéket a tésztába, illetve a krémbe keverni, ami meghozta végül a várt szín eredményt. 
Mivel egy igen ilyen jeles alkalomra szántam a süteményeket, nagyon fontos volt, hogy nem csak finomak, de csinosak is legyenek. Ehhez elengedhetetlen volt beszerezni szép muffinpapírokat, ami azért némi nehézséget okozott, ugyanis, számomra érthetetlen okokból kicsiny hazánkban nem igazán lehet díszesebb fajtájúakat kapni, tehát itt is a kreativitásomra kellett hagyatkoznom. Vettem sima fehéret, hozzá néhány méter szalagot, amiből aztán masnikat készítettem, a közepükbe gyöngyöt ragasztottam, majd ragasztópisztollyal rögzítettem a muffinpapírokra. Érdemes ezt a kis "vesződséget" vállalni, ugyanis, az ily módon feldíszített papírokat többször is feltudjuk használni, mert nem ezekben sütjük meg a Cupcake-ket, hanem csak a tálaláshoz beleállítgatjuk őket. 
A krémek elkészítéséhez a már olyan sokszor, olyan jól bevált Meggle cukrászhabot használta, majd olvasztott étcsokival, illetve málnaszörppel ízesítettem. Az így kapott kő kemény habot habzsákba töltve, különböző kinyomófejekkel juttattam a sütemények tetejére. 
Abban biztos voltam, hogy rózsákat szeretnék a már amúgy is ínycsiklandóan gyönyörű habtornyok tetejére ültetni, csak azt nem tudtam, hogy marcipánból, vagy fondantból kívánom-e őket megvalósítani, sőt, egyáltalán meg akarom-e őket valósítani, nem pedig egyszerűen készen megvenni őket. Mit nem mondjak, elég csábító volt a gondolat, a baj csak az volt, hogy nem találtam az elképzeléseimnek megfelelő virágokat, csak valami előrecsomagolt ronda rózsákat a hipermarket süteményes részlegén, amik mellesleg egy vagyonba kerültek... Így a lehetőségek döntöttek helyettem, nem volt más választásom, nekiláttam a fondant rózsák legyártásához. Ez végül is nagyobb mókának bizonyult, mint amilyen ijesztőnek elsőre ígérkezett.
Végül annyira szépek lettek az ily módon felcicomázott sütemények, hogy kételkedni kezdtem abban, vajon elhiszik-e, tényleg én készítettem őket... :)



HOZZÁVALÓK:

6DB CSOKOLÁDÉS CUPCAKE-HEZ, MÁLNAHABBAL:

8 dkg liszt
1 db egész tojás
1/2 csomag sütőpor
8 dkg vaj
8 dkg barnacukor
1/2 tábla étcsokoládé olvasztva
1 púpozott EK jó minőségű kakaópor

A habhoz:
1/2 doboz Meggle cukrászhab
1 dl málnaszörp
1 TK piros ételszínezék

6 db muffinpapír

1.) Egy mély keverőtálba tegyük a hozzávalókat, a gőz fölött felolvasztott csokoládéval együtt, majd robotgéppel keverjük simára.
2.) Kanállal adagoljuk a muffinpapírokkal kibélelt formába a tésztát, úgy, hogy annak kb. a háromnegyedéig érjen a nyers tészta.
3.) Melegítsük el a sütőt 170 fokra, majd süssük 20 perc alatt készre a süteményeket.
4.) A Meggle cukrászhabhoz öntsük hozzá a málnaszörpöt és az ételfestéket, majd néhány perc alatt verjük kemény habbá. Ha nem találjuk elég intenzív rózsaszínűnek, adjunk még hozzá némi ételfestéket a kíván színhatás eléréséig.
5.) A mostanra már megsült Cupcake-ket vegyük ki a sütőből, és hagyjuk kissé kihűlni őket. 
6.) Most vágnunk kell egy kis mélyedést a tésztába, hogy minél több krém belekerülhessen, ezt egy éles késsel könnyedén megtehetjük. 
(egy megjegyzés: én az ily módon kivágott tésztadarabot sem dobtam ki, hanem egy ételesbe téve másnap reggelire egy pohár kakaó mellé elfogyasztottuk)
7.) Töltsük a habot habzsákba, amire tegyünk fel egy nekünk tetsző kinyomófejet, majd töltsük meg a süteményben levő üreget, aztán folytassuk felfelé, addig, míg szép habtornyunk nem kapunk. Nyugodtan kísérletezzünk a fejekkel, az se baj, ha mindet kipróbáljuk, és minden Cupcake-re más és más mintázatú kupac kerül.



6 DB MÁLNÁS CUPCAKE-HEZ, CSOKOLÁDÉ HABBAL:

10 dkg liszt
1 db tojás
5 dkg cukor
1/2 csomag sütőpor
1 dl málnaszörp
3 EK tejföl
1 TK piros ételszínezék (a rózsaszín hatás kedvéért)
(néhány szem málna is belekerülhet, ha éppen szezonja van)

6 db muffinpapír

A habhoz:
1/2 doboz Meggle cukrászhab
1/2 tábla olvasztott étcsokoládé
1 EK kakaópor
3-4 EK cukor

1.) A hozzávalókból keverjünk sima tésztát, majd az előzőhöz hasonló módon süssük meg a süteményeket (170 fokon, kb. 20-25 perc alatt)
2.) A habot is az előbbihez hasonlóan készítjük el, csak most málnaszörp helyett olvasztott étcsokit és kakaóport keverünk a cukrászkrémbe.Annyi cukrot adjunk hozzá, míg kellően édesnek nem találjuk.
3.) Vágjunk mélyedést a tésztákba, töltsük meg őket krémmel, és díszítsük a már jól ismert módon.

fondant virágokat mi magunk is elkészíthetjük, akár marcipánból is, tényleg nem nehéz, ha ismerjük a technikáját. Ezekkel tovább díszíthetjük a Cupcake-ket, illetve cukorka gyöngyök is nagyon jól mutatnak rajtuk.

Jó étvágyat!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése