2012. október 15., hétfő

Házi Müzliszelet Vörösáfonyával

A minap elolvastam egy általam eddig egészségesnek gondolt müzliszelet csomagolásán a hozzávalók listáját...hát nem kellett volna...vagy inkább mégis, mert így legalább fény derült a szomorú igazságra, annyira mégsem egészséges, mint azt gondoltam. Nagyon magas a cukor- és zsírtartalma és bizony tartósítják is. Én egy olyan szeletet képzeltem el, amiben csak méz van (cukor zéró!) és sok aszalt vörösáfonya, mivel nagyon szeretem és igazi kis csodabogyó, annyi vitamin, ásványi anyag és antioxidáns található benne! Nőknek különösen ajánlott rendszeres, napi fogyasztása. Nem is volt nehéz elkészíteni és isteni finom lett -sokkal jobb, mint a bolti- úgyhogy én ezennel rá is szoktam a házi müzliszeletre...pont :)



Hozzávalók 10 szelethez:

250 g zabpehely, vagy biomüzli
200 g méz
2 EK baracklekvár (esetleg áfonya)
1-1 marék mandula, földimogyoró, dió, szezámmag, vagy bármilyen csonthéjas, amit szeretünk
(legalább) 1 marék aszalt vörösáfonya

Ezen kívül kerülhet még bele mazsola (én azt nem szeretem), kókuszreszelék, fahéj, egyéb aszalt gyümi, stb... sok minden...

1.) Elkészítése nagyon egyszerű; öntsük egy lábosba a mézet, majd kezdjük hevíteni, de csak amíg teljesen folyékony nem lesz. Ekkor vegyük le a tűzről, keverjük el benne a többi hozzávalót, majd fogjunk egy közepes nagyságú tepsit, tegyünk bele sütőpapírt és nyomkodjuk bele a ragacsos masszát (kb. 1,5-2 cm vastagságú legyen).
2.) Melegítsük elő a sütőt 200 fokra, majd süssük 15-20 percig. Akkor jó, amikor látjuk, hogy bugyborékolva forr a masszában a méz és picit megpirult a teteje. Ekkor vegyük ki, majd hagyjuk teljesen kihűlni, megdermedni.
3.) Óvatosan emeljük ki a tepsiből, fordítsuk fejjel lefelé, majd húzzuk le róla a sütőpapírt. Aprítsuk fel akkora darabokra, amilyenre a müzliszeleteket szokás.

Egy zárható tetejű ételesben 1 hétig is eltarthatjuk.

Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése